AHOO
AHOO

AHOO

وصیت نامه شهید مجتبی برق

بسمه تعالی

حمد و سپاس خدائی را که نعمت بزرگی چون شهادت را نصیب این بنده روسیاه و گنهکار خود نمود و مرا به تنها آرزوی قلبیم رسانید. 

جهاد در راه خدا را با بینائی کامل انتخاب نمودم 

حضرت حق منت نهاد و شرافت و عزت را نصیبم نمود.

عزیزان من 

حال که در ظاهر در میان شما نیستم و برای آنکه بدانید که در مورد بازمانده‌ها و بازماندگانم چه باید بکنید سفارشاتی را در ذیل میآورم باشد که با توکل به خداوند منان این سفارشات را به مرحله عمل درآورده و موجبات شادی روح مرا که به لطف خدا ناظر بر اعمال شما هستم فراهم گردانید.

امیدوارم که لطف خداوند شامل حال همه شما عزیزانم باشد و با صبر و بردباری وزنه‌ای باشید برای اسلام.

انجام و نظارت بر کلیه سفارشاتی را که در این وصیتنامه آورده میشود بر عهده برادر بزرگم که همیشه همچون پدری برای من بوده واگذار مینمایم.

برادر عزیزم

با دلسوزی و محبتی که از تو سراغ دارم عاجزانه از تو میخواهم که دقت نمائی که من زیر دین کسی باقی نمانم

در مجالسی که برگزار مینمایید و ان شاء ا.. ساده و پرمحتوا هست اعلام نمایید که هر کسی طلبی یا ناراحتی از من دارد اعلام کند و او را به هر نحوی راضی کنید.

در انجام کارها میتوانید با دوست عزیزم برادر آدوسی مشورت نمایید و از او استفاده کنید.

قیومیت و سرپرستی و نگهداری فرزندانم با مادرشان همسر بسیار مهربان و فداکارم میباشد که همیشه در زندگی سعی و کوشش او بوده که من فرزندانی با تربیت صحیح و زندگی آرامی داشته باشم.

در نگهداری فزندانم به او کمک کنید و در تربیت آنها راهنماییش نمایید 

برادر عزیزم 

تو موظف هستی که بر تربیت آنها نظارت کامل داشته باشی و اجازه ندهی که خدائی نکرده لغزشی و یا احتمالاً ناراحتی برای آنها پیش بیاید 

همسرم در انتخاب نوع زندگی خود مختار است با توجه به اینکه بچه‌ها درست تربیت شوند و کسی جز تو حق دخالت و تعیین راه برای همسر و فرزندانم را ندارد.

در شهادت من صبر و بردباری را پیشه کنید و من راضی به این نیستم که در بین مردم بی‌تابی و شیون کنید.

در مجالس ترحیم من مصیبت مظلوم تاریخ مولایم ابا عبدا.... و مظلومه همه تاریخ مادرش بی‌بی فاطمه(س) را بخوانید

به یاد آنها گریه کنید که هرچه شیون کنید کم است 

برای من که اتفاقی نیافتاده 

فرزندانم را که در جلوی چشمانم نکشته‌اند

خانواده‌ام را که به اسارت نبرده‌اند

به آنها بی‌احترامی که نکرده‌اند 

آنها را خارجی و بی‌دین خطاب نکرده‌اند

همه به آنها احترام میگذارند و تسلیت میگویند.

سر بریده مرا که برای تسلی فرزندم در سینی به پیش او نیاورده‌اند.

به خواهرم بگویید بی‌تابی نکند 

به خواهر مولایم خیلی بی‌احترامی میکردند 

او را کتک میزدند 

سر برادرش را در جلوی چشمانش بریدند 

به سر بریده برادرش سنگ زدند 

ولی به او احترام میگذارند و او را تسلی میدهند 

برای اهل بیت گریه کنید نه برای من 

آنها مصیبتشان عظمی است آنها عزیز پیامبر معصوم بودند.

برادر عزیزم 

اجازه ندهید که فرزندانم در غیاب من احساس دلتنگی کنند 

همه فرزندان شهداء به گردن شما حق دارند 

اگر به آنها بی‌احترامی کنید فردای قیامت مسئول هستید

همسر عزیزم 

میدانم که دلسوزی تو برای فرزندانت بی‌نهایت است.

لازم به توصیه نیست ولی تو را وصیت میکنم به صبر و بردباری

میدانم برایت سخت و دشوار است ولی برای رضای خدا تحمل کن 

خداوند به تو کمک خواهد کرد. 

تمام تلاشت را در جهت تربیت صحیح اسلامی فرزندانم به کار بند باشد که در آن دنیا در پیشگاه حضرت حق روسفید باشی 

همینطور تو خواهر از جان عزیزترم که میدانم شهادت من کمرت را خواهد شکست موهایت سفید خواهد شد.

تو غمخواری نخواهی داشت ولی تحمل کن 

دین راهی بوده است که خودم با آگاهی کامل انتخاب کردم.

به هیچ وجه اجازه نمیدهم و راضی به این امر نیستم و همیشه لعنت میکنم به کسی که شهادت مرا دستآویزی قرار دهد در جهت لکه‌دار کردن و توهین نمودن به اسلام و انقلاب و رهبرم و شما وظیفه دارید که چنین اشخاصی را طرد کنید. 

برای آبیاری کردن درخت اسلام هزار و چهارصد و اندی سال است که خونهای پاک و مطهری ریخته شده است.

باز هم برای بارورشدن آن باید خون ریخته بشود. 

آدمهای بهانه جو، دنیا طلب، توجیح‌گر، فاسد را در خودتان دور کنید 

آنهایی که در طول هشت سال جنگ به بهانه‌های مختلف قدمی در جهت کمک به انقلاب و اسلام برنداشتند و در خانه‌هایشان نشستند و چهره مذهبی مآبانه به خود گرفتند و انسانهای مخلص و مومن خدا را به انواع بهانه‌ها آزار و اذیت نمودند 

چهره‌شان سیاه باد 

به قول امام عزیزم میدان امتحان در طول هشت سال جنگ برای این ملت باز شده بود از طرف خداوند 

حال مشخص شده است که چه کسانی لیاقت پذیرش مسئولیت در این نظام را دارند و چه کسانی به ناحق مسئولیتها را غضب نموده‌اند.

در خاتمه از تمام دوستان و فامیل و همسایگان و همکاران مخصوصاً برادر عزیزم محمد حسین برقی و پسرخاله خوبم عین ا... حسینی و خواهر مهربانم و اقوام همسرم اعم از مادر و پدر و خواهران او حلالیت میطلبم 

امیدوارم که اگر بدی از من دیده‌اند به بزرگواری خود حلالم نمایند همینطور مادر عزیزم که همیشه مدیون او هستم و بوده‌ام و هیچوقت زحمات او را در مورد خودم فراموش نمیکنم و هیچوقت نتوانسته‌ام ذره‌ای از دریای بیکران زحماتش را پاسخگو باشم و امیدوارم که مرا حلال نماید و زحماتش را بر من ببخشد.

مادر جان

برایم نماز بخوان و دعا کن که خداوند رحمتش را شامل حال من نیز بکند

والسلام علی من اتبع الهدی

20/5/1367 27


برگرفته از وبگاه  ajashohada.ir