AHOO
AHOO

AHOO

وصیت نامه شهید علی طایی

بسمه تعالی

به نام او که همه چیزم از اوست، 

به نام او که زندگیم در جهت اوست، 

به نام او که زنده به اویم، 

به نام او که از اویم، 

به نام او که به اویم، 

زندگیم به خاطر اوست، 

شدنم در جهت اوست، 

بودنم از اوست، 

رفتنم به سمت اوست، 

یادم اوست، جانم اوست، معشوقم اوست، 

معبودم اوست، مقصودم اوست، مرادم اوست، 

احساسش می کنم با قلبم، با ذره ذره وجودم، با تمام سلول هایم؛ اما بیانش نتوانم کرد. 

ای همه چیز، 

به یادت هستم به یادم باش که بی تو هیچ و پوچ خواهم بود.

پدر و مادر عزیز و گرامیم، 

سلام

ممکن است وقتی که شما این نوشته را می خوانید من دیگر نباشم و از حالت مادی که دارم خارج شده باشم 

چون برای یک مسلمان مرگی وجود ندارد و این حالت تحولی بیش نیست. 

امیدوارم زیادی بی تابی نکنید که این کار از اجر شما می کاهد، 

انسان برای گذراندن امتحان در این جهان آفریده شده و تمام کارها و مسائل برای امتحان انسان است و داشتن فرزند هم جزیی از این امتحان می باشد. 

فرزند امانتی است پیش شما از طرف خداوند که در موقع لزوم باید آن را پس داد. 

"انا لله و انا الیه راجعون"

پس چه خوب است آدمی در راه خدا از این مرحله بگذرد.

پدر و مادر عزیزم! 

از این که حس می‌کردم در مکانی راحت قرار بگیرم و در سنگر نباشم غمگین بودم. 

من نمی‌توانستم به خود بقبولانم که برادرانم در مرزها شهید شوند و من هر روز شاهد این مطلب باشم. 

من چگونه می توانستم مشاهده کنم که هر روز عده ای از بهترین جوانان ما در مرزها کشته می شوند و من به کارهای روزمره مشغول باشم؟ 

می دانم که از دست دادن من برایتان سنگین است ولی آیا غم از دست دادن حسین (علیه السلام) بر فاطمه زهرا و زینب کبری (علیهما السلام) سنگین نبود؟ 

مگر آنها کشته نشدند تا دین اسلام پا بر جا باشد.

من آموختم که زندگی مادی نکبت بار است و نباید منتظر باشم که مرگ مرا فرا گیرد بلکه باید سراغ مرگ بروم؛ 

مگر انسان یک بار بیشتر می میرد؟ پس چه بهتر که آن یک دفعه هم در راه خدا باشد. 

باید بگویم که امید زیادی برای شهادت دارم و همیشه هنگام خواندن نماز آرزوی شهادت می کنم و شهادت را یک افتخار می دانم. 

برای مکتبم، میهنم و خانواده ام شهادت را یک پیروزی می دانم و امیدوارم این پیروزی هر چه زودتر نصیبم شود. 

انسان، تنها در مقابل مرگ تسلیم است و هیچ کاری از او بر نمی آید؛ 

پس چه بهتر که این مرگ در راه عشق خود در راه آن کس باشد که انسان او را می پرستد.

امروز حسین زمان تنهاست،

امروز فرزند فاطمه در برابر سپاهیان کفر و ابر قدرت های پست بی یاور است، 

امروز کربلای انقلابمان خون می خواهد و من می روم تا به یزید و یزیدیان زمان بفهمانم که شهادت بالاترین آرزوی ماست. 

می روم شاید نینوایی را بیابم و در عاشورای دوران هدیه ناقابلی در راه پیروزی حق بر باطل و اسلام بر کفر در پیشگاه مولایم مهدی (عجل الله فرجه) تقدیم نمایم:

الهی! 

در دلم نوری بر افروز، مرا تقوای قدسیان بیاموز

الهی! 

جان من توحید، گر مرا زین شرک زیر و زبر کن

پدرم 

درود بر تو

که چون ابراهیم فرزند خویش را به فرمان خدای بزرگ به قربانگاه فرستادی

آگاه باش که فرزندت هرگز از فرمان باری تعالی سرباز نمی‌زند و مرگ در راه خدا را جز سعادت نمی داند و زندگی را جز جهاد در راه عقیده درست نمی‌داند و شهادت را جزو بهترین نعمت های خداوند می داند. 

ای پدر عزیزم! 

امیدوارم که برای از دست دادن من غصه و افسوس نخورید که شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است و کاری کن که بقیه فرزندانت در راه خدا باشند.

مادر عزیزم 

سلام،

سلام بر تو که بالاخره بر احساس مادرانه ات پیروز شدی و فرزندت را روانه میدان نبرد کفار و مسلمین کردی

گفتی که تو را در راه خدا به انقلاب اسلامی هدیه می کنم 

من به وجود تو افتخار می کنم که مادری از سلاله فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هستی.


تو بوستان وجود منی و من   

آن غنچه توام که توام پروریده ایی


ای مادر مهربان!


قامتت را بلند گیر و ندای الله اکبر ـ خمینی رهبر سر ده و سخن رفتگان راه خدا را به مردمان برسان که همانا سخن ما پیروی کردن از خدا و قرآن و خمینی است.


ای برادران عزیزم!


هوشیار باشید و غیر اسلام و قرآن به چیز دیگر فکر نکنید. 

هر چه خیر و صلاح انسان است در این کتاب نهفته است 

شما سعی کنید که راه خدا را ترویج نمایید و در این راه از بذل جان و مال خویش دریغ نکنید. 

تمام عمرم فدای یک لحظه عمر امام، 

عاشورای 1360 واقع در خط اول کرخه عین خوش

پدر، مادر و برادران عزیزم! 

در مرحله اول اسلام و تکلیف دینی و بعد این آب و خاک بر گردنم، در حفظ آن کوشش کنیم. 

بعد از رفتنم بزرگترین آرزویم این است که اسلحه ام زمین نماند، 

رهبر عزیز را تنها نگذارید و همیشه از او تبعیت کنید. 

امیدوارم هیچ وقت به من ناکام نگویید چون در نهایت کامم را گرفتم که بهترین نعمت هاست. 

شکر خدا می کنم که قدری مهلتم داد تا اسلام واقعی را بشناسم و در خاموشی جهل از دنیا نروم و با جاری خونمان است که حکومتمان تغییر می‌کند و به حکومت عدل الهی آخر زمان تبدیل می شود.

بار الهی، 

پروردگارا! 

این هدیه خون ناقابل ما پیروان فرستاده ات محمد (صلی الله علیه و آله) و فرزندش خمینی را بپذیر و ما را از سربازان ولی عصر (عجل الله فرجه) قرار بده 

آرزوی ما که همان نعمت پر لطف ملکوتی است بر آورده ساز و این بنده حقیرت را جز غلامان سرور شهیدان قرار بده. 

خدایا! 

سپاس مرا بپذیر. 

خدایا! 

بهترین لذت های آخرتی و دنیایی را به من عطا کن و آن لذت که می‌دهی در عبادت کردن قرار بده. 

خدایا! 

به من آنی عطا کن که در به کار گرفتن آن از مقربین تو باشم.

خدایا! 

می دانم آنچه تو می خواهی می کنی مرا بر آن راهی بگذار که مصلحت تو است. 

خدایا! 

تو جانم دادی و جانم خواهی گرفت. 

مرا در آن صراطی گذار که هیچ گاه در لحظه جان دادن هراس نکنم. 

خدایا! 

به من نعمت ها دادی که من نه قدرش دانستم و نه لیاقتش را داشتم. پس مرا زبانی ده که سپاسگزار تو باشم. 

خدایا! 

به من دانشی ده که تو را بهتر از این بشناسم 

زبانی ده که تو را بهترین وصف کنم 

هوشی ده که تو را بهترین درک کنم 

حافظه ای ده که تو را همیشه در نظر گیرم 

ذهنی ده که تو را دائم در ذهن گیرم 

به من بینایی ده که تو را همیشه ببینم

احساسی ده که تو را حس کنم و به من تمام حواسی را ده که تو را همیشه در خود حس کنم.

خدایا! 

تو خدایی؛ 

یعنی آفریننده ای و من هیچ

خدایا! 

بنا به حکم تو بشر می تواند به جایی رسد که فقط تو هستی. خدایا! 

به من لیاقت رسیدن به این مقام را بده.

خدایا! 

به حدی گناه کردم و از فرمان تو سرپیچی کردم که شرمنده‌ام؛ 

مرا از بخشیده شدگان درگاه خود قرار بده

خدایا! 

هرگز مرا به خودم وا مگذار که بی تو همیشه هیچم.

خدایا! 

پدر و مادرم را ببخش و بیامرز که آنها نیز بی تو رو سیاه هستند. خدایا! 

اگر لحظه ای بخودم وا گذاری همیشه غفلت خواهم کرد؛ مرا به خودم وا مگذار. 

خدایا! 

هر چه بخواهم کم است و هر چه بگویم ناکامی و هر چه بشنوم ناقص و هر چه از تو بخواهم و تو بدهی لازم و هر چه درک کنم ناکامل و هر چه حس کنم و هر چه ببینم نامعلوم.

خدایا! 

آنی به من عطا کن که با داشتنش تو را بهتر درک کنم. 

خدایا! 

آن چنان قدرتی به من عطا کن و آن چنان لطفی در حق من بنما که در آخرین لحظات عمرم نام تو را بر زبان داشته باشم.

خداوندا! 

اسلام و مسلمین را یاری ده و پیروزی را در سرتاسر جهان هر چه زودتر بر مسلمین نعمت ده.

از خدا می خواهم که ظهور امام زمان (عجل الله فرجه) را سریع تر گرداند و بر سلامتی نایبش امام خمینی بیفزاید و طول عمر او را افزون بگرداند. 

خدایی را سپاس می گویم که در رحمت جهاد را بر من گشود و جرأتم داد تا از مرگ نهراسم و زنده مرزوق باشم. 

قدر این ابرمرد را بدانید و از بیانات گهربارش استفاده نمایید که به راستی خداوند حجت عظیمی به ما عطا نموده و در این برهه از تاریخ چنین رهبری را به ما اهدا نموده است. 

قدرش را بدانید که فردا در روز جزا در پیشگاه خداوند سرافکنده و شرمسار نباشیم. 

همیشه گوش به فرمان او باشید و از این نعمت گرانبها که خداوند نصیب ما کرده است حداکثر استفاده را نمایید.


" عرق می ریزم تا خون نریزم، به هنگامش خون می ریزم تا شرف نریزم"

تاریخ رفتن به خط اول جبهه


5 شنبه اول مرداد ماه، مصادف با 21 ماه مبارک رمضان


تپه چشمه


شهادت حضرت علی (علیه السلام)


برگرفته از وبگاه  ajashohada.ir